Dziś jest:

Do końca roku zostało
92 dni

Sondy

Ile czasu poświęcasz na naukę?

Logowanie

Świętokrzyskie cudne i sercu bliskie… wiedzą o tym dzieci z 2b i 2e PDF Drukuj Email

8 czerwca 2017 r.  na  wycieczkę klasową  pojechali uczniowie klasy 2 b i 2e pod opieką wychowawczyń  p. Elizy Adamskiej i p. Jolanty Wielgus oraz p. Katarzyny Marynowskiej. Na początku  odbyliśmy wspaniałą podróż do świata nauki i techniki. To za sprawą wizyty w Centrum Nauki Leonardo da Vinci w Podzamczu koło Chęcin. Celem wycieczki była przede wszystkim nauka poprzez doświadczenie z wykorzystaniem nowoczesnych interaktywnych eksponatów. Gościliśmy również w odrestaurowanych wnętrzach dawnego dworu starostów chęcińskich, gdzie degustowaliśmy przepyszne naleśniki. Urzekły nas piękne dworskie wnętrza, jak również zadbane ogrody, a zwłaszcza ogród doświadczeń.  Po wizycie  w Podzamczu udaliśmy się na Zamek Królewski w Chęcinach, gdzie poznaliśmy historię zamku, który zbudowano na przełomie XIII i XIV wieku.

Zwiedzaliśmy dziedziniec, warownię, lochy, podziwialiśmy z wieży piękną okolicę, strzelaliśmy z łuku. Ostatnim punktem wycieczki były zabawy w Lego/ Planecie Klocków w Kielcach. Powstawały wspaniałe budowle, modele samolotów, pojazdów kosmicznych. Każdy mógł także sprawdzić swoje siły na ściance wspinaczkowej. Przywieźliśmy do Ostrowca moc wrażeń, zdjęć, wspomnień i pamiątek.